طرز تهیه شیرینی برژنی

طرز تهیه شیرینی برژنی , دستور پخت شیرینی برژنی

شیرینی برژنی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه فرانسوی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی برژنی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی برژنی
آرد۱۲۰ گرم
شکر۶۰ گرم
شیر۴۵ میلی لیتر
روغن صاف قنادی و کره۸۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر پسته و پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی برژنی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی برژنی به روش فرانسوی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را به همراه روغن قنادی از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره و روغن با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا کره را به همراه روغن صاف قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۴ دقیقه هم می زنیم تا کره و روغن یکدست شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان کاسه را دور گیری می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط کره کاملا پوک شد، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل و شیر درون یک کاسه جداگانه می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرتبه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه شیرینی را با لیسک هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شده و یک خمیر چسبناک حاصل شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر شیرینی را درون قیف با سر ماسوره ساده می ریزیم و پس از آن با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم. در ادامه پودر نارگیل را با پودر پسته مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از مخلوط پودر پسته و پودر نارگیل به صورت پخش روی شیرینی ها می ریزیم، سپس با پشت قاشق به آرامی فشار می دهیم تا پودر پسته و پودر نارگیل به خمیر بچسبند. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی کاملا طلایی و خوشرنگ شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند و پس از آن شیرینی ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.