طرز تهیه شیرینی یاقوتی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی فیلم شیرینی یاقوتی عکس قالب شیرینی یاقوتی

شیرینی یاقوتی یکی از انواع شیرینی های ساده و شیک ایرانی است که با رنگ ها و طرح های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی یاقوتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی یاقوتی
زرده تخم مرغ۱ عدد
کره و روغن صاف قنادی۱۲۵ گرم
پودر قند۶۰ گرم
نشاسته ذرت۵۰ گرم
آرد برنج۳۰ گرم
آرد سفید۱۵۰ گرم
پودر هل۱ قاشق چایخوری
بریلو، سس شکلات یا مارمالادبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی یاقوتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی یاقوتی به روش مجلسی ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا ۱۰۰ گرم کره را به همراه ۲۵ گرم روغن صاف قنادی درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را درون الک می ریزیم، سپس روی کره و روغن الک می کنیم. در ادامه مخلوط کره را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که مخلوط کره سفید و کش دار شد هم زدن را متوقف می کنیم، سپس زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم و به همراه پودر هل به مخلوط کره اضافه کرده و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا نشاسته ذرت را به همراه آرد برنج درون الک می ریزیم و درون کاسه حاوی مخلوط کره الک می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد سفید را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد سفید را به صورت کنترل شده به مایه شیرینی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم. در ادامه خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر شیرینی به مدت ۱ ساعت درون یخچال بماند و استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج می کنیم و فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس با کمک وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر شیرینی را با کاتر دلخواه قالب می زنیم و وسط آن حفره ایجاد می کنیم، سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

حالا شیرینی ها را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه درون حفره های شیرینی را با مارمالاد، بریلو یا سس شکلات پر کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.