طرز تهیه نان زعفرانی

طرز تهیه نان زعفرانی سوئدی زنجبیلی خانگی ساده عید سب عید نارگیلی

نان زعفرانی یکی از انواع نان های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان زعفرانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم نان زعفرانی 
تخم مرغ۲ عدد
آرد قنادی½ پیمانه
آرد برنج½ پیمانه
شکر۴ تا ۶ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
شیر⅓ پیمانه
گلاب۱ فاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
ماست۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه نان زعفرانی برای صبحانه ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همرن برقی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا ماست را با همزن دستی هم می زنیم تا بافت آن کاملا رقیق شود. در ادامه به ترتیب شیر را به همراه ماست، گلاب و زعفران دم کرده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هر بار به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد برنج را به همراه آرد گندم و آرد قنادی درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم. در ادامه با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه نان یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا بکینگ پودر را به مایه نان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه واشر های تابه رژیمی را جدا می کنیم، سپس مایه نان را درون آن می ریزیم و درب تابه را به طور کامل می بندیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تابه را روی شعله پخش کن می گذاریم و اجازه می دهیم نان بسته به حرارت زیر تابه حدود ۲۰ تا ۳۵ دقیقه بپزد. در ادامه زمانی که نان پخت حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت درب تابه را باز می کنیم و اجازه می دهیم نان کاملا خنک شود، سپس از تابه خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر نان را به فرم دلخواه برش می زنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.