طرز تهیه کتلت سوسیس

طرز تهیه کتلت سوسیس کتلت سوسیس نی نی سایت کتلت سوسیس خاله سیما عکس کوکوی سوسیس شامی سوسیس کوکوی سوسیس و فلفل دلمه ای

کتلت سوسیس از غذاهای حاضری و فوری ایرانی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت سوسیس در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس۴ عدد
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
زردچوبه و فلفل سیاه۱ قاشق مرباخوری
پودر نان خشک۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کتلت سوسیس

مرحله اول

برای تهیه کتلت سوسیس مجلسی در ابتدای کار سوسیس را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. در صورت نبود چرخ گوشت می توانیم سوسیس را رنده کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس به همراه پیاز می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و پس از آن به سوسیس چرخ شده اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه پودر نان خشک به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زردچوبه و فلفل سیاه را به مواد اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم، سپس به صورت گرد فرم می دهیم. در ادامه مایه کتلت را به تابه اضافه کرده و سرخ می کنیم. پس از اینکه یک سمت کتلت سرخ شد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.

مرحله ششم

به همین صورت تمام مایه کتلت را سرخ می کنیم. در نهایت کتلت ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. در آخر کتلت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 31 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.