طرز تهیه شامی سنگدان مرغ

طرز تهیه شامی سنگدان مرغ شامی با سنگدان مرغ نی نی سایت طرز تهیه غذا با سنگدان مرغ چرخ شده

شامی سنگدان مرغ که با نام شامی اقتصادی هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای ساده ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی سنگدان مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سنگدان مرغ۲ بسته
سیب زمینی۳ عدد
پیاز۲ عدد متوسط
تخم مرغ۲ عدد
آرد سوخاری۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی سنگدان مرغ

مرحله اول

برای تهیه شامی سنگدان مرغ ساده ابتدای کار سنگدان مرغ را به صورت تکه های ریز خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و سیب زمینی را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه جداگانه چرخ می کنیم. در ادامه مخلوط پیاز و سیب زمینی را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله سنگدان چرخ شده را به همراه تخم مرغ، فلفل سیاه، نمک و آرد سوخاری به پیاز و سیب زمینی اضافه می کنیم و پس از آن خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه شامی به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند تا مزه ها با هم تلفیق شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان مایه شامی را از یخچال خارج می کنیم و یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه شامی بر می داریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل داده، سپس کمی تخت می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت شامی را درون تابه قرار می دهیم و دو طرف آنرا سرخ می کنیم. تمام مایه شامی را به همین صورت سرخ می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 24 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.