طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی

طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی , دستور پخت کتلت بادمجان کبابی با گوشت

کتلت بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
بادمجان۵ عدد متوسط
سیر۵ حبه
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۱ عدد بزرگ
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳ عدد
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه کتلت بادمجان کبابی مجلسی در ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم و روی حرارت گاز یا ذغال قرار می دهیم تا کاملا پخته و مغزشان نرم شود. در ادامه بادمجان های کبابی را درون ظرف درب بسته می گذاریم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بادمجان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون ظرف بمانند تا عرق کنند و پوست شان به راحتی جدا شود. در این فاصله پوست سیب زمینی و پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب زمینی رنده شده را از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شده، سپس به همراه پیاز درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت گوسفندی را چرخ کرده و به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست بادمجان ها را جدا می کنیم، سپس آنها را ساطوری کرده و به همراه تخم مرغ، پودر سوخاری، پودر آویشن و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و به کاسه می افزاییم، سپس مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا مزه ها با هم تلفیق شوند. پس از گذشت این زمان مایه کتلت را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کتلت بر می داریم و با دست به شکل گرد حالت می دهیم، سپس درون روغن می اندازیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم کتلت سرخ شود، پس از اینکه یک سمت کتلت سرخ شد، آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود. در ادامه تمام مایه کتلت را به همین صورت سرخ می کنیم.

مرحله نهم

در صورت تمایل چند عدد گوجه فرنگی را از وسط نصف کرده و اطراف تابه می چینیم تا سرخ شوند. در نهایت کتلت ها را به همراه گوجه فرنگی ها سرخ شده درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.