طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی فیلم طرز تهیه جوجه فسنجونی

جوجه کباب فسنجانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان های مازندران و گیلان است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۶۰۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب انار۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه جوجه کباب فسنجانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب فسنجونی در ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر ها را به صورت ریز رنده می کنیم و به همراه رب انار و آب لیمو ترش تازه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مغز گردو را به صورت ریز رنده می کنیم تا کاملا پودر شود، سپس به همراه نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را با مواد طعم دهنده مخلوط کرده تا ترکیب و آمیخته شوند، سپس به مدت چند دقیقه ماساژ می دهیم تا مواد طعم دهنده به خورد گوشت مرغ بروند و سینه مرغ مزه دار شود. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا کاسه را درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵ ساعت استراحت کند تا مزه ها به خورد گوشت مرغ بروند. توجه داشته باشید زمان استراحت گوشت مرغ هر چه بیشتر باشد طعم آن بهتر می شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس جوجه ها را به صورت یکدست به سیخ چوبی می کشیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و سیخ ها را درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه روغن زیتون را به تابه اضافه می کنیم و درب آن را می بندیم. حالا اجازه می دهیم جوجه کباب ها کاملا پخته و سرخ شوند. زمانی که یک ظرف آن ها کاملا سرخ شد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

در نهایت زعفران دم کرده را به جوجه ها اضافه می کنیم و پس از گذشت ۳ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم. در آخر جوجه های فسنجونی را به همراه پلو زعفرانی و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.