طرز تهیه سالاد کینوا

طرز تهیه سالاد کینوا ساده طرز تهیه سالاد کینوا با مرغ طرز تهیه سالاد کینوا با کاهو سالاد کینوا چیست طرز تهیه سالاد کینوا مکزیکی طرز تهیه سالاد کینوا با تن ماهی طرز تهیه سالاد کینوا رژیمی سالاد کینوا با سس بادام زمینی

سالاد کینوا یکی از انواع سالادهای سالم و رژیمی بین المللی است که با ترکیبات بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد کینوا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کینوا۱ لیوان
خیار۲ عدد بزرگ
گوجه گیلاسی۱۲ عدد
پیاز قرمز یا سفید۱ عدد کوچک
پنیر فتا۱۰۰ گرم
شوید۵۰ گرم
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
زیتون۹۰ گرم
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد کینوا

مرحله اول

برای تهیه سالاد کینوا خوشمزه در ابتدای کار کینوا را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و آن را روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب جوش بیاید و کنیوا پخته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمانی که کینوا کاملا نرم شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه کینوا را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شده، سپس کاملا خشک شود.

مرحله سوم

در این مرحله خیار را از طول به ۲ قسمت مساوی برش می زنیم، سپس با فاصله ۱ سانتی متر خرد می کنیم. در ادامه گوجه گیلاسی را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و به همراه خیار درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس به همراه کنیوا به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه پنیر فتا را به تکه های مکعبی کوچکتر تقسیم می کنیم و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم تا خرد نشود، سپس شوید را می شوییم.

مرحله پنجم

حالا شوید را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل سیاه و روغن زیتون به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با قاشق به آرامی زیر و رو می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله ششم

در نهایت سالاد کینوا را درون یخچال قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کند تا سس به خورد مواد سالاد برود. پس از گذشت این زمان سالاد را به دلخواه تزیین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.