طرز تهیه سالاد میگو

طرز تهیه سالاد میگو مکزیکی سالاد میگو و سیب زمینی سالاد میگو و اسفناج سس مخصوص سالاد میگو سالاد میگو و کاهو بهترین سس برای سالاد میگو سالاد میگو اسپایسی تایلندی سالاد میگو با شوید

سالاد میگو یکی از سالادهای خوشمزه و متنوع بین المللی است که نسبت به سالادهای دیگر لاکچری تر محسوب می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد میگو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
کاهو۵۰۰ گرم
میگو سایز متوسط۴۵۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز۱ تا ۲ عدد
زیتون بدون هسته½ پیمانه
پنیر موزارلا یا لیقوان۱۵۰ گرم
مواد مزه دار کردن میگو
آویشن۱ قاشق چایخوری
پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
نمکبه مقدار کافی
مواد سس سالاد
سرکه بالزامیک¼ پیمانه
سرکه سیب⅛ پیمانه
روغن زیتون بودار¼ پیمانه
عسل۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد میگو

مرحله اول

برای تهیه سالاد میگو خوشمزه ابتدا میگو را تمیز می کنیم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برای مزه دار کردن میگو ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا میگو را درون کاسه اضافه می کنیم، سپس آویشن، پودر پاپریکا، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، آب لیمو ترش تازه و نمک را به میگو اضافه می کنیم، سپس مواد را با هم زیر و رو می کنیم تا ادویه ها به طور کامل به خورد میگو برود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت ۲ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا میگو ها استراحت کنند و کاملا مزه دار شوند. در ادامه گریل فر را روشن می کنیم و اجازه می دهیم فر گرم شود.

مرحله چهارم

حالا فلفل دلمه ای را می شوییم، سپس دانه های آن را خارج می کنیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه روی فلفل دلمه ای ها را با کمی روغن زیتون چرب می کنیم، سپس درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که برش های فلفل دلمه ای را به شکلی که پوست آن رو به بالا باشد قرار می دهیم. در ادامه سینی را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم فلفل دلمه ای به مدت ۲۰ دقیقه درون فر گریل شود تا کاملا نرم شود.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان فلفل دلمه ای را از فر خارج می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم فلفل دلمه ای به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه فلفل دلمه ای را از کاسه خارج می کنیم، سپس به راحتی پوست آن را جدا می کنیم. حالا میگو های مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون سینی فر به صورت پخش می چینیم.

مرحله هشتم

حالا میگو را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه گریل شود. زمانی که میگو ها جمع شدند یعنی آماده هستند و می توانیم آنها را از فر خارج کنیم. تایم پخت میگو زیاد نشود چون میگو سفت می شود.

مرحله نهم

دراین مرحله فلفل دلمه ای را به صورت نواری نازک خرد می کنیم. در ادامه برگ های کاهو را جدا کرده و می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه زیتون را به صورت حلقه ای برش می زنیم.

مرحله دهم

حالا کاهو را به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه مناسب و بزرگ انتخاب می کنیم، سپس کاهو را درون آن اضافه می کنیم. در ادامه زیتون خرد شده را به همراه میگوها و فلفل دلمه ای روی کاهو می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سس سالاد میگو را درست می کنیم. برای این مظنور یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس سرکه بالزامیک را به همراه سرکه سیب درون کاسه می ریزیم و روغن زیتون را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا سس خردل را به مخلوط سرکه بالزامیک و سرکه سیب اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نمک و فلفل را به سس اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سیزدهم

در نهایت سس را روی سالاد میگو می ریزیم، سپس مقداری پنیر موزارلا یا پنیر لیقوان روی آن رنده می کنیم. توجه داشته باشید که این سالاد را می توانیم به همین صورت سرو کنیم یا اینکه در یخچال قرار دهیم تا خنک شود، سپس سرو کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 28 آذر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.