طرز تهیه کوکی براونی

طرز تهیه کوکی براونی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کوکی براونی بدون فر فیلم طرز تهیه کوکی براونی

کوکی براونی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا به همراه قهوه یا کافی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی براونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی براونی
آرد۱۷۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
شکر۸۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ۱۹۰ گرم
کره۱۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی براونی

مرحله اول

برای تهیه کوکی براونی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه شکلات تلخ را به همراه کره درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که شکلات و کره کاملا ذوب و مخلوط شدند، ظرف را از روی کتری بر می داریم، سپس اجازه می دهیم مخلوط شکلات کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۵ دقیقه زمانی که مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شد، هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه مخلوط شکلات و کره را به کاسه اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر درون الک ریخته، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را یکباره به کاسه اضافه می کنیم و به وسیله لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت خمیر کوکی یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس با دست چرب به اندازه گلوله های ۲۰ گرمی از خمیر کوکی جدا می کنیم و پس از گرد کردن به دلیل باز شدن بافت آن درون فر با فاصله از هم روی سینی می چینیم.

مرحله ششم

حالا سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم کوکی ها خنک شوند.

مرحله هفتم

زمانی که کوکی ها کاملا خنک شدند، آن ها را از کاغذ روغنی جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کوکی ها را به دلخواه با شکلات آب شده تزیین کرده و همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.