طرز تهیه مربای گل محمدی خشک

طرز تهیه مربای گل محمدی خشک اردبیل طرز تهیه مربای گل محمدی خشک با فیلم طرز تهیه مربای گل محمدی خشک تبریز طرز تهیه مربای گل محمدی خشک برای فرنی طرز تهیه مربای گل محمدی خشک در آفتاب

مربای گل محمدی خشک یکی از مرباهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که به همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای گل محمدی خشک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای گل محمدی خشک
گل محمدی خشک۲ پیمانه
شکر۱۰ پیمانه
جوهر لیمو۱ قاشق چایخوری
گلوکز مایع (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه مربای گل محمدی خشک

مرحله اول

برای تهیه مربای گل محمدی خشک خوشمزه در ابتدای کار گلبرگ های گل محمدی را (که بهتر از از مناطق آذربایجان یا تبریز باشد) جدا می کنیم و پس از شستشو درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله دوم

در ادامه گلبرگ های گل محمدی را روی یک پارچه حوله ای تمیز قرار داده، سپس اجازه می دهیم دور از تابش نور آفتاب کاملا خشک شوند. به دلیل تلخ نبودن گل محمدی های مناطق آذربایجان نیازی به تلخی گیری نیست.

مرحله سوم

زمانی که گل محمدی کاملا خشک شد، آن را به همراه ۳ تا ۴ لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پس از جوش آمدن جوهر لیمو را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم گل محمدی رنگ خود را به آب پس بدهد، سپس شکر را اضافه کرده و درب قابلمه را می بندیم تا ذرات شکر حل شده و شهد به غلظت مناسب برسد. برای تست غلظت شهد ۱ قاشق از آن را درون نعلبکی می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه نعبکی را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا شیره خنک شود. پس از گذشت این زمان شیره را با انگشت تست می کنیم، زمانی که غلظت آن همانند عسل غلیظ و کش دار بود، شیره به قوام رسیده است.

مرحله ششم

توجه داشته باشید برای تست شیره مربا حتما آن را به مدت چند دقیقه درون یخچال قرار دهید، به دلیل آن که شیره در هنگام گرم بودن قوام خود را به خوبی نشان نمی دهد. در آخر پخت، گلوکز و مغز گردو را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

به محض اینکه مربا جوش آمد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس درب قابلمه را با دم کنی پوشانده و روی قابلمه قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم مربا به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط بماند تا عطر و طعم گل محمدی به خورد شیره برود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان یک ظرف شیشه ای مناسب و درب دار انتخاب می کنیم، سپس مربا گل محمدی را درون آن ریخته و درب ظرف را محکم می بندیم تا هوا درون مربا نفوذ نکند. در ادامه مربا را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه می دهیم مربا به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال بماند تا خنک شوند، سپس مورد استفاده قرار می دهیم. لازم به ذکر است، اضافه کردن گلوکز صرفا برای شفافیت و براقی مربا است می توانید آن را حذف کنید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.