طرز تهیه خورش کنگر

طرز تهیه خورش کنگر تهرانی طرز تهیه خورش کنگر با لپه طرز تهیه خورش کنگر با رب گوجه طرز تهیه خورش کنگر کوهی طرز تهیه خورش کنگر با مرغ طرز تهیه خورش کنگر برای 4 نفر طرز تهیه خورش کنگر کردستان طرز تهیه خورش کنگر کرمانشاهی

خورش کنگر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی می باشد که به عنوان یک خورش بهاری شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
ساقه کنگر۵۰۰ گرم
نعنا۷۰ گرم
جعفری۲۸۰ گرم
استاک گوشت۱۵۰۰ میلی لیتر
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق سوپخوری
آبغوره⅓ پیمانه
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش کنگر

مرحله اول

برای تهیه خورش کنگر خوشمزه در ابتدای کار نعنا و جعفری را شسته و به صورت بسیار ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و بدون اضافه کردن روغن مایع مخلوط سبزی معطر را درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سبزیجات معطر را تفت می دهیم تا آب میان بافتی شان کاملا تبخیر شود، سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه ساقه کنگر را به اندازه ۲ بند انگشت خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را افزوده و تفت می دهیم تا پیاز کاراملی شود.

مرحله چهارم

حالا گوشت را به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم و به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود. در ادامه زردچوبه را به همراه مقداری فلفل سیاه به قابلمه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله استاک گوشت را به قابلمه می افزاییم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ ساعت بپزد تا نیم پز شود. پس از گذشت این زمان سبزی سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا زعفران دم کرده و آبغوره را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

پس از داغ شدن روغن، کنگرهای خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند. در ادامه کنگرهای سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم خورش کاملا پخته و جا بیفتد.

مرحله هشتم

زمانی که خورش کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش کنگر را به همراه چلو زعفرانی و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.