طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

خوراک خاویار بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور روسیه است که رسپی آن همانند میرزا قاسمی می باشد که با بادمجان کبابی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۶ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۵ حبه
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۱ لیوان
نمک۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک خاویار بادمجان

مرحله اول

برای تهیه خوراک خاویار بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و با چاقو چند شکاف عمیق روی آنها ایجاد می کنیم. در ادامه بادمجان ها را روی حرارت گاز یا ذغال قرار می دهیم تا کاملا مغز پخت و کبابی شوند.

مرحله دوم

زمانی که بادمجان ها کاملا مغز پخت شدند، آنها را به مدت ۱۵ دقیقه درون یک ظرف درب بسته قرار می دهیم. در این فاصله پیاز و سیر را به صورت ریز رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز رنده شده را می افزاییم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل دلمه ای را کمی تفت می دهیم، سپس سیر رنده شده را می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین رفته و رنگ آن باز شود. در ادامه گوجه فرنگی ها را شسته و پوستشان را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده کرده تا کاملا پوره شوند.

مرحله ششم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و مخلوط کرده، سپس اجازه می دهیم آب اضافی پوره گوجه فرنگی کاملا کشیده شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه پوست بادمجان ها را جدا کرده و کمی خرد می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شد، بادمجان های کبابی را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شوند. در ادامه آب جوش را به تابه اضافه کرده و درب تابه را می بندیم تا به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس خوراک خاویار بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه خوراک را به همراه نان تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.