طرز تهیه حلوای پرتقال

طرز تهیه حلوای پرتقال

حلوای پرتقال یکی از انواع حلوای های خوش طعم و خوش عطر ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای پرتقال در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوای پرتقال
آرد سفید۳۰۰ گرم
آرد برنج۱۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
روغن مایع۱۸۰ میلی لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
آب۳۰۰ میلی لیتر
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
گلاب۵۰ میلی لیتر
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای پرتقال

مرحله اول

برای تهیه حلوای پرتقال خوشمزه در ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم، برای این منظور آب را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذرات شکر حل شود.

مرحله دوم

زمانی که ذرات شکر حل شد پودر هل را به همراه پودر پوست پرتقال، زعفران دم کرده غلیظ و گلاب به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس بلافاصله قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شهد جوش نیاید.

مرحله سوم

در این مرحله آرد سفید را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تفت می دهیم تا بدون تغییر رنگ دادن آرد، بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت آرد برنج را به تابه اضافه کرده و به مدت ۶ تا ۸ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد برنج نیز گرفته شود. توجه داشته باشید آرد برنج سریع می سوزد. در ادامه آردها را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا آردها را ۳ مرتبه الک کرده و مجددا به تابه بر می گردانیم، سپس کره را به همراه روغن به تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا آرد سرخ شود. پس از گذشت این زمان خامه را با چنگال هم می زنیم تا روان شود.

مرحله ششم

در ادامه خامه صبحانه را به تابه اضافه کرده و بدون وقفه به هم زدن ادامه می دهیم تا خامه به خورد مخلوط آرد برود، سپس شهد را به تابه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا شهد جذب حلوا شود.

مرحله هفتم

زمانی که شهد به خورد حلوا رفت، حلوا را به روش گهواره درون تابه جمع می کنیم. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به دلخواه با گل محمدی و پودر نارگیل تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 26 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.