طرز تهیه مربای کیوی

طرز تهیه مربای کیوی و نکات کلیدی برای طعم عالی طرز تهیه مربای کیوی رزا منتظمی طرز تهیه مربای کیوی له شده طرز تهیه مربای کیوی خانم اردستانی طرز تهیه مربای کیوی خانم گل آور فیلم طرز تهیه مربای کیوی طرز تهیه مربا کیوی دونفره عکس مربای کیوی

مربای کیوی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم ایرانی است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای کیوی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای کیوی
کیوی۱ کیلو گرم
شکر۱ کیلوگرم
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی سبز (به دلخواه)۱ قطره

طرز تهیه مربای کیوی

مرحله اول

برای تهیه مربا کیوی خوشمزه در ابتدای کار کیوی های سفت را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای به قطر ۱ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه کیوی و شکر را لایه به لایه درون یک قابلمه استیل می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم کیوی روی حرارت بمانند تا پخته و شهد مربا قوام پیدا کند. در حین جوشیدن مربا کف روی آنرا با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در انتها مربای شفافی داشته باشیم.

مرحله سوم

پس از گذشت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در صورت تمایل برای خوشرنگ تر شدن مربا رنگ خوراکی را با ۲ قاشق آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در صورتی که کیوی ها ترش مزه بودند، نیازی به اضافه کردن جوهر لیمو نیست.

مرحله چهارم

در ادامه قوام مربا را تست می کنیم، برای این منظور ۱ قاشق غذاخوری از شهد مربا برداشته و درون نعلبکی می ریزیم. حالا نعلبکی را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود، سپس خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شهد را بین دو انگشت تست می کنیم، در صورتی که شهد بین دو انگشت کش دار بود، قوام مربا مناسب است. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت ۲۴ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان مربا را درون یک ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم، سپس درب آنرا محکم می بندیم و ظرف را درون یخچال قرار می دهیم. در نهایت مربای کیوی را به همراه نان تازه و کره سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.