طرز تهیه شیرینی جبنیه

طرز تهیه شرینی جبنیه , طرز تهیه جبنیه پنیری

شیرینی جبنیه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه عربی است که از نظر بافت و طعم شباهت زیادی به گوشفیل دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی جبنیه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی جبنیه
تخم مرغ۱ عدد
شیرخشک۳ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای۳ قاشق غذاخوری
آب ولرم½ پیمانه
شکر۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه۲ قاشق چایخوری
آرد۲ پیمانه
شربت باربه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی جبنیه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی جبنیه خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را به همراه آب ولرم و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش می پوشانیم تا خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه شیر خشک درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس تخم مرغ را به همراه پنیر خامه ای به کاسه می افزاییم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه خمیر مایه به عمل آمده را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه روی خمیر بدست آمده را با کیسه فریزر چرب شده، سپس روی کاسه را با یک پارچه ضخیم می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان مجددا خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را روی سطح کار گذشاته و به قطر ۲ سانتی متر به وسیله وردنه باز می کنیم. در ادامه یک کاتر مناسب انتخاب کرده و آنرا درون آرد فرو می بریم تا هنگام کاتر زدن خمیر به آن نچسبد، سپس خمیر را قالب می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوچک ترین سایز قابلمه را انتخاب کرده و به اندازه ای که شیرینی ها درون آن غوطه ور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

حالا خمیر های قالب زده شده را درون روغن داغ می اندازیم، سپس کاملا سرخ می کنیم. در ادامه شیرینی های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و بلافاصله درون ظرف حاوی شربت بار ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۳ دقیقه درون شربت بمانند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از شربت خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا شربت اضافی ریخته شود. در نهایت شیرینی ها را با پودر پسته تزیین کرده و درون ظرف سرومان می چینیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.