طرز تهیه شیرینی لگیمات

طرز تهیه لگیمات با ماست طرز تهیه شیره لگیمات طرز تهیه لگیمات آشپزخانه کوچک من طرز تهیه لگیمات عربی لگیمات خوزستان طرز تهیه لگیمات با شیر خشک طرز تهیه لگیمات با بکینگ پودر طرز تهیه لگیمات بدون ماست

شیرینی لگیمات یکی از انواع شرینی های سنتی و خوشمزه شهر بوشهر است که شباهت زیادی به بامیه دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لگیمات در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لگیمات
شیر خشک قنادی۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
آرد۲ پیمانه
پودر خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک⅛ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر رازیانهنوک قاشق چایخوری
روغن مایع۳ قاشق غذاخوری
آب ولرمبه مقدار کافی
شربت باربه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی لگیمات

مرحله اول

برای تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شیر خشک، نشاسته ذرت و نمک درون یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه پودر هل را به همراه پودر رازیانه، شکر و خمیر مایه فوری را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد خشک را مخلوط کرده تا یکدست شوند، سپس مرکز مواد خشک را گود می کنیم و آب ولرم را کنترل شده به کاسه می افزاییم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مواد به شکل یک خمیر شل و چسبنده همانند مایه کیک شود.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا با لیسک هم می زنیم تا پف آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا خمیر شیرینی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم، سپس کوچک ترین سایر قابلمه را انتخاب کرده و به اندازه ای که شیرینی ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قیچی را درون روغن فرو برده تا چرب شود، سپس خمیر را به شکل توپ درون قابلمه پایپ کرده و با قیچی برش می زنیم. حالا اجازه می دهیم شیرینی ها درون روغن بمانند تا کاملا پخته و سرخ شوند.

مرحله ششم

زمانی که شیرینی ها طلایی شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و بلافاصله درون کاسه حاوی شربت بار اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۵ دقیقه درون شربت بار بمانند تا شربت به خورد آنها برود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان شیرینی ها را از شربت بار خارج کرده و روی توری قرار می دهیم تا شربت اضافی آنها ریخته شود. در نهایت شیرینی ها را به همراه پودر پسته یا پودر نارگیل تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.