طرز تهیه کوکو بادکوبه

طرز تهیه کوکو بادکوبه با گوشت چرخ کرده طرز تهیه کوکو بادکوبه عروسی طرز تهیه بادکوبه با مرغ طرز تهیه کوکو بادکوبه شمالی طرز تهیه کوکو بادکوبه با سبزی طرز تهیه کوکو بادکوبه گیلانی کوکو بادکوبه نی نی سایت کوکو بادکوبه خانم نجاتی

کوکو بادکوبه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی شمال کشورمان است که با مواد و رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو بادکوبه در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
سیب زمینی۵ عدد متوسط
گوجه فرنگی۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۳ قاشق غذاخوری
رب نارنج۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۵ عدد
سیر۲ حبه
پیاز۲ عدد
بکینگ پودر½ قاشق مرباخوری
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر دارچین و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکو بادکوبه

مرحله اول

برای تهیه کوکو بادکوبه خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم. حالا سیر و ۱ عدد پیاز را درون قابلمه می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه به اندازه ای که روی سینه مرغ را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت ۱ ساعت درون آب جوش بماند تا گوشت آن کاملا پخته شود.

مرحله سوم

حالا پوست سیب زمینی را جدا کرده و پس از شستشو به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سینه مرغ پخته شده را از قابلمه خارج کرده، سپس آنرا به صورت نگینی خیلی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست گوجه فرنگی را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پوره گوجه فرنگی را بدون روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب اضافی پوره گوجه فرنگی تبخیر شود. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده می کنیم و به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینه مرغ نگینی خرد شده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پوره گوجه فرنگی به خورد سینه مرغ برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رنگ مواد تغییر کند.

 

مرحله هفتم

حالا سیب زمینی های سرخ شده را به همراه رب نارنج را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس پیاز داغ را افزوده و در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم و تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم مواد کوکو کاملا خنک شوند، سپس آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. زمانی که مایه کوکو خنک شد، تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا برای اینکه کوکو کمی پف کند بکینگ پودر را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه درون یک تابه مناسب مقداری روغن مایع ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله دهم

در این مرحله مایه کوکو را درون تابه ریخته و روی آنرا کاملا صاف می کنیم، سپس درب تابه را بسته و اجازه می دهیم یک طرف کوکو کاملا سرخ شود. در ادامه کوکو را بر می گردانیم تا با درب باز طرف دیگرش نیز کاملا سرخ شود.

مرحله یازدهم

زمانی که دو طرف کوکو کاملا سرخ و طلایی شد، تابه را از روی حرارت برداشته و کوکو را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به اندازه دلخواه برش می زنیم. در نهایت کوکو را به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 31 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.