طرز تهیه لوکوم پرتقال

طرز تهیه لوکوم پرتقال , دستور پخت لوکوم پرتقالی ترکیه

لوکوم پرتقال یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور ترکیه است که از نظر بافت شباهت زیادی به باسلوق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم پرتقال در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم لوکوم پرتقال
آب پرتقال۲ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر نارگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم پرتقال

مرحله اول

برای تهیه لوکوم پرتقال به روش خانگی در ابتدای کار پوست اولیه و لایه نازک پرتقال ها را جدا می کنیم، سپس فیله های پرتقال را خرد کرده و درون غذاساز می ریزیم. در ادامه فیله پرتقال ها را به خوبی میکس می کنیم تا پوره شوند.

مرحله دوم

حالا پوره پرتقال را از صافی رد می کنیم تا آب پرتقال از تفاله های آن جدا شود. در ادامه آب پرتقال را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

زمانی که نشاسته و شکر درون آب پرتقال حل شدند، قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط آب پرتقال به غلظت کمی روان تر از فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله وانیل را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا وانیل درون مایه لوکوم پخش شود. در ادامه قالب های جا یخ را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه لوکوم را درون آنها ریخته و درون یخچال می گذاریم.

مرحله پنجم

به دلخواه می توانید درون یک سینی را با کیسه فریزر پوشانده و مایه لوکوم را به ضخامت ۱ سانتی متر درون آن بریزید، سپس سینی را به مدت ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه لوکوم کاملا سفت شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان لوکوم را به صورت مربعی برش می زنیم، سپس درون پودر نارگیل می غلطانیم تا پودر نارگیل سطح آنرا پوشش بدهد. در صورت تمایل لوکوم های پرتقال را به جای پودر نارگیل می توانید درون نشاسته ذرت بغلطانید. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.