طرز تهیه ساندویچ گوشت قلقلی

طرز تهیه ساندویچ گوشت قلقلی

ساندویچ گوشت قلقلی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه گرم است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ گوشت قلقلی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی۶ عدد
جعفری۱ قاشق غذاخوری
پنیر ورقه ای۵ ورق
آب جوش½ لیوان
نان باگت۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ساندویچ گوشت قلقلی

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ گوشت قلقلی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش گرفته شود. در ادامه پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه از مایه گوشت چرخ کرده به اندازه ۱ قاشق غذاخوری جدا کرده و در دست به شکل قلقلی فرم دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم. در ادامه گوشت های قلقلی را درون تابه می چینیم و به صورت کامل سرخ می کنیم. حالا گوجه فرنگی های را می شوییم.

مرحله چهارم

در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم تا گوجه فرنگی ها کاملا پوره شوند. حالا آب جوش را به تابه حاوی گوشت قلقلی اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت های قلقلی کاملا مغز پخت شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله جعفری را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری نمک و روغن مایع را به همراه پوره گوجه فرنگی و جعفری خرد شده درون تابه ریخته و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ و آب اضافی اش تبخیر شود. زمانی که آب اضافی درون تابه تبخیر شد، گوشت ها را ۴ تا ۴ تا به صورت عمودی کنار هم گذاشته و روی آنها ورقه های پنیر می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم پنیر ورقه ای ذوب شود، سپس مقداری از سس پوره گوجه فرنگی درون نان باگت ریخته و پخش می کنیم. زمانی که پنیر های ورقه ای ذوب شدند، گوشت های قلقلی را درون نان باگت قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا گوشت های قلقلی تمام شوند. در نهایت به دلخواه مقداری جعفری خرد شده به صورت پخش روی ساندویچ ها ریخته و به همراه نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.