طرز تهیه کوکی ترکدار شکلاتی

طرز تهیه کوکی ترکدار شکلاتی طرز تهیه کوکی شکلاتی فرانسوی طرز تهیه کوکی ترک دار بدون فر طرز تهیه کوکی شکلاتی در کیک پز طرز تهیه کوکی شکلاتی با شکر قهوه ای

کوکی ترکدار شکلاتی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که بافت آن نرم و لطیف می باشد و طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی ترکدار شکلاتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کوکی ترکدار شکلاتی
پودر کاکائو۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر قهوه (قابل حذف)۱ قاشق چایخوری
پودر قند۱ پیمانه
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکی ترکدار شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کوکی ترکدار شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار پودر کاکائو را به همراه شکر و روغن مایع را درون یک ظرف مناسب ریخته، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کرده و هرکدام را به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس بین کار کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شوند. در ادامه وانیل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مجددا مواد درون کاسه را مخلوط می کنیم، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک و پودر قهوه را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید مقصود از اضافه کردن پودر قهوه، قوی تر کردن طعم شکلات است. در ادامه روی کاسه حاوی خمیر کوکی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴ تا ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس پود قند را درون الک ریخته و درون یک کاسه گود الک می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله به اندازه یک نارنگی کوچک از خمیر کوکی جدا کرده و به شکل توپک هایی به ضخامت دو نیم سانت درست می کنیم. در ادامه توپک ها را درون کاسه حاوی پودر قند می غلطانیم تا سطح آنرا را کاملا کاور کند.

مرحله هفتم

حالا توپک ها را با حفظ فاصله درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم تا کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند. دقت کنید رعایت فاصله بین کوکی ها به دلیل آن است که پس از پخت پهن می شوند و به هم می چسبند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. زمانی که کوکی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.