طرز تهیه دسر موز و شکلات

طرز تهیه دسر موز و شکلات , دستور دسر موز و شکلات بدون پختن

دسر موز و شکلات یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر موز و شکلات در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر موز و شکلات
شیر۳ پیمانه
موز۲ عدد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
پودر کاکائو۳ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق سوپخوری
شکر½ پیمانه
شکلات شیری۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر موز و شکلات

مرحله اول

برای تهیه دسر موز و شکلات خوشمزه در ابتدای کار ژلاتین را به همراه ۱ پیمانه شیر درون یک کاسه مناسب ریخته و بدون مخلوط کردن اجازه می دهیم ژلاتین حالت اسفجی پیدا کند. حالا مخلوط ژلاتین را روی حرارت کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که ذرات ژلاتین درون شیر کاملا حل شد، کاسه را از روی کتری بر می داریم. در ادامه شکر را به همراه خامه صبحانه، نشاسته ذرت و پودر کاکائو درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و باقی مانده شیر را کم کم به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا مواد درون قابلمه را مخلوط کرده تا کاملا حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و زمانی که مایه درون قابلمه جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه شکلات را به روش بنماری روی بخار کتری ذوب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شکلات ذوب شده را به همراه مخلوط ژلاتین به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مایه درون قابلمه را از صافی رد می کنیم تا مایه دسر کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه موز ها را له می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم مایه درون قابلمه کمی خنک شوند، سپس موز را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا یک قالب مناسب انتخاب کرده و مایه دسر را درون آن می ریزیم و به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله ششم

دقت کنید در صورتی که از قالب فلزی استفاده می کنید، قالب را خیس کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا دسر راحت از قالب خارج شود. پس از گذشت ۴ ساعت قالب را از فریزر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه دسر موز شکلات را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم، سپس به دلخواه با شاتوت، بلوبری و شکلات آب شده تزیین می کنیم. در نهایت دسر را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.