طرز تهیه دسر عربی

طرز تهیه دسر عربی مخملی طرز تهیه دسر عربی با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر عربی لیوانی طرز تهیه دسر عربی مهلبیه طرز تهیه دسر عربی با رشته طرز تهیه دسر عربی دو رنگ طرز تهیه دسر عربی با رشته شعریه طرز تهیه دسر عربی بدون ژلاتین

دسر عربی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ساده است که بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر عربی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم دسر عربی
کرم کارامل۱ بسته
شیر۲ لیوان
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق غذاخوری
آب سرد½ فنجان
بیسکویت پتی بور۱ بسته
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه دسر عربی

مرحله اول

برای تهیه دسر عربی خوشمزه در ابتدای کار ژلاتین را با آب سرد درون یک کاسه مناسب ریخته و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم ژلاتین به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان ژلاتین اسفنجی را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا حل و شفاف شود. در ادامه پودر کرم کارامل را به همراه شیر، شکر و پودر نسکافه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به خوبی هم می زنیم تا مواد پودری درون شیر کاملا حل شوند. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید، در حد حل شدن مواد و کمی گرم شدن شیر کفایت می کند.

مرحله چهارم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس چند قاشق از مایه دسر به خامه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا دمای خامه با دمای مایه دسر هماهنگ شود که پس از اضافه کردن به قابلمه خامه نبرد.

مرحله پنجم

در این مرحله خامه و بیسکویت را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مایه بیسکویت را درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا مایه دسر کاملا ترکیب و یکدست شود.

مرحله ششم

در ادامه مایه دسر را از صافی رد کرده تا کاملا صاف و یکدست شود، سپس مایه را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم. حالا قالب را به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملا سفت شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس دسر را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. در نهایت به دلخواه مقداری پودر کاکائو روی دسر الک کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.