طرز تهیه خورش آلو مسما

طرز تهیه خورش آلو مسما با رب انار طرز تهیه خورش آلو مسما با گوشت طرز تهیه خورش آلو مسما گیلانی مرغ آلو مسما گیلانی مجلسی طرز تهیه مرغ مسما عکس خورش آلو مسما

خورش آلو مسما یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های متفاوتی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلو مسما در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
آلو۱۰ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آبغوره (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
شکر (اختیاری)به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلو مسما

مرحله اول

برای تهیه خورش آلو مسما خوشمزه در ابتدای کار آلو را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آلوها به مدت ۱۵ دقیقه درون آب بمانند تا خیس بخورند. در ادامه پیاز را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و عسلی شود. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده، سپس سینه و ران مرغ را درون قابلمه قرار داده و به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که سینه و ران مرغ به خوبی سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس آلوهای خیس خورده را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز سرخ شده را به قابلمه اضافه کرده و به اندازه ای که روی گوشت مرغ را بگیرد آب می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و در صورت نیاز آبغوره و مقداری شکر برای تنظیم مزه به قابلمه می افزاییم و درب قابلمه را می بندیم تا خورش به مدت ۲ ساعت به خوبی بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت، زمانی که خورش جا افتاد قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و خورش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت خورش آلو مسما را به همراه پلو زعفرانی، ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.