طرز تهیه مارشمالو

طرز تهیه مارشمالو با گلوکز فیلم طرز تهیه مارشمالو در خانه طرز تهیه مارشمالو خارجی طرز تهیه مارشمالو شکلاتی طرز تهیه مارشمالو عروسکی طرز تهیه مارشمالو بدون گلوکز طرز تهیه مارشمالو ساده طرز تهیه مارشمالو خانگی ساده بدون ژلاتین

مارشمالو یکی از انواع شیرینی های جذاب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارشمالو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مارشمالو
پودر ژله۱ بسته
پودر ژلاتین۴ قاشق غذاخوری
شکر۳ لیوان
آب جوش۲٫۵ لیوان
آب سرد½ لیوان
اسانس وانیل۳ قطره
آب لیمو ترش تازه۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارشمالو

مرحله اول

برای تهیه مارشمالو به روش خانگی در ابتدای کار پودر ژله با طعم دلخواه را به همراه ۱ لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات ژله درون آب جوش حل شده و ژله شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله مابقی آب جوش را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود. در ادامه ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم ژلاتین به مدت ۵ دقیقه استراحت کند تا حالت اسفنجی پیدا کند. پس از گذشت این زمان ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا شفاف شود، سپس به همراه ژله به قابلمه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم مایه مارشمالو به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت به آرامی بجوشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم دمای مایه مارشمالو با دمای محیط هماهنگ شود.

مرحله پنجم

زمانی که مایه مارشمالو کاملا خنک شد آنرا درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه هم می زنیم تا مایه مارشمالو کاملا پف کرده و حجم آن ۳ تا ۴ برابر شود.

مرحله ششم

زمانی که مایه مارشمالو از حالت مایه خارج شده و حجیم شد، اسانس وانیل و آب لیمو ترش تازه را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا یک ظرف مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه از مایه مارشمالو به ضخامت ۲ تا ۳ سانتی متر درون ظرف ریخته و روی آنرا با لیسک به خوبی صاف و یکدست می کنیم. حالا مارشمالو را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان مارشمالو را به ابعاد دلخواه برش زده و به دلخواه درون پودر قند می غلطانیم. در نهایت مارشمالو ها را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 19 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.