طرز تهیه بورک گوشت

طرز تهیه بورک گوشت با خمیر خانگی بدون فر طرز تهیه بورک گوشت با خمیر یوفکا طرز تهیه بورک گوشت در ماهیتابه فیلم طرز تهیه بورک گوشت با خمیر خانگی طرز تهیه بورک ایرانی طرز تهیه بورک گوشت و سیب زمینی طرز تهیه بورک گوشت با نان لواش طرز تهیه بورک گوشت حلزونی

بورک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که شباهت زیادی به سمبوسه ایرانی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
خمیر یوفکا۱۲ برگ
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی۲ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
پودر آویشن½ قاشق مرباخوری
زیره۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک گوشت

مرحله اول

برای تهیه بورک گوشت خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به همراه فلفل دلمه ای رنگی و قارچ به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سرخ شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

مرحله سوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه به همراه پودر آویشن و زیره به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. در ادامه قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

زمانی که آب میان بافتی قارچ کشیده شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده، سپس رنگ باز کند. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک ورق خمیر یوفکا روی سطح کار قرار داده و روی آنرا با یک برس آغشته به آب، مرطوب می کنیم. حالا مقداری از مواد میانی روی خمیر ریخته، سپس روی مواد میانی را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر یوفکا را به صورت لوله ای رول کرده و لبه های آن را مجددا با برس مرطوب کرده و فیکس می کنیم تا مواد میانی از خمیر خارج نشود. حالا مراحل را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله هفتم

در ادامه سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس بورک ها را درون آن می چینیم. حالا تخم مرغ را به همراه شیر مخلوط کرده و به کمک برس روی بورک ها را رومال می کنیم و مقداری کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم بورک ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بورک ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 7 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.