طرز تهیه بورک پنیر و جعفری

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری , دستور پخت بورک پنیر و جعفری

بورک پنیر و جعفری یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک پنیر و جعفری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۱ پیمانه
روغن مایع⅓ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
جعفری تازه۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱ پیمانه
خمیر یوفکا۱ بسته
پنیر پیتزابه مقدار کافی
سیاهدانه یا کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه بورک پنیر و جعفری

مرحله اول

برای تهیه بورک پنیر و جعفری خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه نمک و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ باز شده، سپس مواد سس ترکیب و یکدست شوند. در ادامه جعفری را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را به صورت ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پنیر خامه ای را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا درون ظرف پیرکس را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا دو لایه خمیر یوفکا درون ظرف قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با مقداری مخلوط تخم مرغ رومال می کنیم. در ادامه مقداری از مخلوط پنیری به صورت پخش روی خمیر ریخته و روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم و لایه آخر را با دو لایه خمیر می پوشانیم، سپس مخلوط تخم مرغ را به صورت پخش روی خمیر می ریزیم. حالا خمیر را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری سیاهدانه و کنجد به صورت پخش روی خمیر یوفکا می ریزیم. حالا ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم بورک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کمی از حرارت بورک ها کاسته شود. در ادامه بورک ها را از ظرف خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.