طرز تهیه ویکتوریا کیک

طرز تهیه ویکتوریا کیک کیک ویکتوریا سکرت کیک ویکتوریا شکلاتی

ویکتوریا کیک یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ویکتوریا کیک در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ویکتوریا کیک
کره۱۸۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۶۵ گرم
شیر¼ پیمانه
آرد۲۲۵ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
مارمالاد پرتقال۱  پیمانه
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پرک بادام رست شده۱۰۰ گرم

طرز تهیه ویکتوریا کیک

مرحله اول

برای تهیه ویکتوریا کیک خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده تا دمای آنها با دمای محیط یکی شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره به دمای محیط رسیده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره خامه ای و روشن شود. در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست هم زده شده و بوی نا مطبوع آنها گرفته شود. حالا وانیل را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله چهارم

در ادامه آرد را به همراه بیکنیگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک را به همراه شیر به تناوب به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله درون قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس آرد پاشی می کنیم. حالا قالب را به صورت وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب خارج شود و پس از آن مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین بروند. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم. در ادامه کیک را به صورت ورقه ای به دو قسمت یکسان تقسیم کرده، سپس مقداری مارمالاد پرتقال روی لایه کیک ریخته و پخش می کنیم.

مرحله نهم

حالا لایه دیگر کیک را روی لایه قبلی قرار داده و فیکس می کنیم. در ادامه خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد، سپس اطراف کیک را با خامه قنادی کاملا کاور می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله پرک های بادام رست شده را به اطراف کیک به خامه قنادی می چسبانیم، سپس به دلخواه روی کیک را با خامه قنادی و زست پوست پرتقال تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.