طرز تهیه رول دارچینی

طرز تهیه رول دارچینی بدون فر طرز تهیه رول دارچینی دونفره طرز تهیه رول دارچینی شف طیبه طرز تهیه رول دارچینی با کرم طرز تهیه رول دارچینی رژیمی طرز تهیه رول دارچینی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه رول دارچینی با خمیر هزارلا

رول دارچینی یکی از انواع نان های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رول دارچینی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم رول دارچینی
آب ولرم¼ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
کره۹۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
شکر½ پیمانه
آرد سفید۴ پیمانه
شیر¾ پیمانه
مواد لازم میانی نان
شکر قهوه ای۱ پیمانه
پودر دارچین۲ قاشق غذاخوری
کره۶۰ گرم

طرز تهیه رول دارچینی

مرحله اول

برای تهیه رول دارچینی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه آب ولرم را به همراه خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا ۱ قاشق غذاخوری از مقدار شکر را به کاسه اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم، سپس روی کاسه را با درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا به عمل بیاید.

مرحله سوم

در این مرحله کره به دمای محیط رسیده را به همراه مابقی شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. حالا تخم مرغ ها، شیر و وانیل را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد درون کاسه را مجددا به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود و بوی نامطبوع آنها از بین برود.

مرحله پنجم

حالا خمیر مایه به عمل آمده را به کاسه اضافه می کنیم، سپس آرد را الک کرده و به تدریج به کاسه افزوده و ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و یکدست که به دست نمی چسبد حاصل شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله ششم

توجه داشته باشید مقدار آرد تقریبی می باشد، بسته به جنس و آبخور آن ممکن از مقدار آن افزایش یا کاهش پیدا کند. حالا خمیر را روی سطح کار قرار داده به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود.

مرحله هفتم

در ادامه درون یک کاسه مناسب را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر در یک جای گرم به مدت ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله هشتم

پس از اتمام استراحت خمیر، مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه شکر را به همراه پودر دارچین درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

حالا خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس خمیر را روی سطح کار قرار داده و با وردنه به صورت مستطیل باز می کنیم. در ادامه روی خمیر را با کره رومال کرده و مخلوط پودر دارچین و شکر را به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله دهم

در این مرحله خمیر را رول کرده و با چاقو تیز به ۱۲ قسمت تقسیم می کنیم. حالا درون سینی فر کاغذ روغنی انداخته، سپس رول ها را درون سینی فر با حفظ فاصله از هم می چینیم و روی آنها را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در ادامه اجازه می دهیم رول های دارچینی به مدت ۱ ساعت دیگر استراحت کنند تا حجیم شوند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوازدهم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم رول ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم رول ها کاملا خنک شوند.

مرحله سیزدهم

زمانی که رول های دارچینی کاملا خنک شوند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت رول ها را به دلخواه تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.