طرز تهیه کتلت مرغ سوخاری

طرز تهیه کتلت مرغ سوخاری , دستور پخت کتلت مرغ سوخاری

کتلت مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ سوخاری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پودر سوخاری۱ فنجان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ سوخاری خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که روی مرغ را بگیرد آب به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده، سپس اجازه می دهیم سینه مرغ درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و آب درون قابلمه کشیده شود. در ادامه سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا مغز آنها کاملا پخته و نرم شود. زمانی که سینه مرغ کاملا مغز پخت شد، آنرا از قابلمه خارج کرده و ریش ریش می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه خارج کرده، سپس پوست آنها را جدا می کنیم و تا زمانی که سیب زمینی ها گرم هستند آنها را درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم و سینه مرغ را به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مجددا مخلوط سینه مرغ و سیب زمینی را چرخ می کنیم. در ادامه پیاز باقی مانده را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس به همراه تخم مرغ و مقداری زعفران دم کرده به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مقداری پودر سوخاری در دست ریخته، سپس از مواد کتلت به اندازه یک پرتقال بر می داریم و به صورت بیضی فرم می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا کتلت های فرم داده شده را درون تابه می چینیم و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم یک طرف کتلت ها کاملا سرخ شود، سپس بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آنها نیز سرخ شود. در نهایت کتلت ها را از تابه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 1 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.