طرز تهیه کیک پلنگی

طرز تهیه کیک پلنگی طرز تهیه کیک چیتا طرز تهیه کیک پلنگی با تصویر طرز تهیه کیک ببری کیک پلنگی پسرانه کیک چیتا پلنگی عکس کیک پلنگی

کیک پلنگی یکی از انواع کیک های لاکچری و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پلنگی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک پلنگی
تخم مرغ۴ عدد
شکر دانه ریز۱ لیوان
آب ولرم½ فنجان
روغن مایع½ فنجان
بیکینگ پودر۲٫۵ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ بسته
آرد سفید قنادی۱ و ¾ لیوان
پودر کاکائو۲٫۵ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه کیک پلنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک پلنگی مجلسی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه سفیده زرده های تخم مرغ را از هم جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کاملا روشن و کش دار شود. حالا آب ولرم و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط زرده تخم مرغ را مجددا هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس آرد را به همراه بکینگ پودر و وانیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا نمک را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ می افزاییم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۷ دقیقه زمانی که سفیده تخم مرغ خامه ای و ابری شد هم زدن را متوقف کرده و به تدریج به کاسه حاوی مایه کیک می افزاییم، سپس به آرامی فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله ششم

حالا ۳ قاشق مرباخوری از مایه کیک درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس ۴ قاشق مرباخوری نیز درون یک ظرف جداگانه می ریزیم. در ادامه درون ظرفی که ۴ قاشق مایه کیک اضافه کردیم، ۲ قاشق چایخوری آب می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو به کاسه حاوی مایه کیک و آب اضافه کرده و به آرامی هم می زنیم، سپس مابقی پودر کاکائو را به کاسه حاوی ۳ قاشق مایه کیک می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه های کاکائویی را درون دو قیف یکبار مصرف ریخته و فقط کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه قالب را درون یک سینی قرار داده و آنرا روی حرارت ملایم می گذاریم تا قالب کمی گرم شود.

مرحله نهم

توجه داشته باشید گرم شدن قالب باعث می دهیم طرح پلنگی کیک با مایه کیک ترکیب شود. حالا از مایه شکلاتی کمرنگ به صورت دایره های نامنظم کف و دیواره های قالب پایپ کرده و با مایه شکلاتی پررنگ دروگیری می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه مایه کیک را به آرامی درون قالب ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم. حالا یک کاسه آب جوش درون فر گذاشته تا باعث رطوبت درون فر شده و در نهایت بافت کیک کاملا نرم و لطیف شود.

مرحله یازدهم

حالا پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دوازدهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، اطراف آنرا از قالب جدا کرده، سپس کیک را قالب خارج می کنیم. در نهایت کیک پلنگی را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به اندازه های دلخواه برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 14 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.