طرز تهیه حلوا عمانى

طرز تهیه حلوا عمانى طرز تهیه حلوا سلطانی طرز تهیه حلوا عمانی با ساگو طرز تهیه حلوا عمانی با نشاسته ذرت

حلوا عمانى یکی از انواع حلواهای خوشمزه و محبوب کشورهای عربی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا عمانى در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم حلوا عمانى
شکر۲٫۵ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
آب۳٫۵ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق غذاخوری
مغزیجات دلخواهبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوا عمانى

مرحله اول

برای تهیه حلوا عمانی خوشمزه در ابتدای کار نشاسته را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا نشاسته درون آب حل شود. حالا شکر را درون یک قابلمه نچسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم شکر کاملا ذوب شود. زمانی که شکر ذوب شد، روغن مایع را به قابلمه اضافه کرده، سپس نشاسته را می افزاییم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله سوم

پس از اضافه کردن نشاسته شکر گلوله گلوله می شود، نگران نباشید با هم زدن مداوم گلوله ها باز می شوند. زمانی که مایه درون قابلمه یکدست شد، گلاب و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا حلوا را به صورت پیوسته به مدت ۱ ساعت هم می زنیم تا حلوا غلیظ شود. توجه داشته باشید هم زدن را متوقف نکنید، در غیر این صورت حلوا ته می گیرد. ۱۰ دقیقه آخر پخت پودر هل را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

زمانی که حین هم زدن حلوا از قابلمه جدا شد، مغزیجات دلخواه را به آن اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مررحله ششم

حالا حلوا را درون ظرف پخش کرده و به دلخواه با خلال بادام و مغز گردو تزیین کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان. در صورت تمایل می توانید به جای روغن مایع از روغن حیوانی استفاده کنید که عطر حلوا را دو چندان می کنید.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 12 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.