طرز تهیه هویج پلو کازرونی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی , دستور پخت هویج پلو کازرونی

هویج پلو کازرونی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی کشورمان است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هویج پلو کازرونی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
هویج۸ عدد
برنج۳ پیمانه
شوید خشکبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر لیمو عمانی و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی

مرحله اول

برای تهیه هویج پلو کازرونی خوشمزه در ابتدای کار ماش را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم ماش به مدت ۱۰ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که ماش نیم پز شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و ماش را آبکشی می کنیم. در ادامه هویج را شسته، سپس پوست آنرا جدا می کنیم و به صورت خلالی نازک خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه هویج را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا هویج سرخ شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پیازها را به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون همان تابه که هویج را سرخ کردیم، می افزاییم. حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود، سپس مقداری زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سیر را به صورت ریز رنده کرده و به تابه می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. حالا ماش را به تابه اضافه کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد را تفت می دهیم تا عطر ادویه ها پخش شود، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. حالا برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم برنج درون آب بجوشد تا پخت اولیه آن انجام شود، سپس برنج را کمی زنده تر درون آبکش ریخته و آبکشی می کنیم. در ادامه درون قابلمه مورد نظرمان مقداری روغن ریخته و ته دیگ می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه یک لایه برنج درون قابلمه ریخته و مقداری شوید خشک به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا به ترتیب مقداری پودر لیمو عمانی، زعفران دم کرده، هویج سرخ شده و مخلوط ماش به صورت یکنواخت روی برنج می ریزیم.

مرحله نهم

حالا این مراحل را به همین صورت ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند. در ادامه درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم تا پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و هویج پلو را مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس پلو را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و به همراه ماست یا سالاد شیرازی سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.