طرز تهیه مربای بهار نارنج

طرز تهیه مربای بهار نارنج با گل خشک طرز تهیه مربای بهار نارنج با پیمانه طرز تهیه مربای نارنج ساده طرز تهیه مربای بهار نارنج گیلانی طرز تهیه بهار نارنج خشک شده طرز تهیه مربای بهار نارنج بدون آهک طرز تهیه مربای بهار نارنج رزا منتظمی طرز تهیه مربای بهار نارنج فیلم

مربای بهار نارنج یکی از انواع مرباهای خوشمزه ایرانی است که با گلبرگ شکوفه های درخت نارنج تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای بهار نارنج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای بهار نارنج
بهار نارنج۲ پیمانه
شکر۴ پیمانه
آب سرد۵ پیمانه
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای بهار نارنج

مرحله اول

برای تهیه مربا بهار نارنج خوشمزه در ابتدای کار گلبرگ های بهار نارنج را چندین مرتبه با آب سرد می شوییم، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا به اندازه ای که روی بهار نارنج ها را بگیرد آب سرد می افزاییم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم گلبرگ ها به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون آب بجوشند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و بلافاصله گلبرگ ها را درون آب سرد می ریزیم.

مرحله سوم

انجام دادن این کار باعث می شود گلبرگ ها چروکیده و پژمرده نشوند. حالا گلبرگ های بهار نارنج را ۲ تا ۳ مرتبه درون آب جوش می جوشانیم، سپس درون آب سرد می ریزیم تا تلخی آنها به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا در آخرین مرتبه بهار نارنج ها را درون آب سرد ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند و طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه عوض می کنیم. پس از گذشت این زمان گلبرگ ها را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

حالا آب سرد را به همراه شکر را درون یک قابلمه فلزی می ریزیم، سپس روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا حل شوند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته تا شربت کاملا خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله گلبرگ های بهار نارنج را درون شربت خنک شده می ریزیم. توجه داشته باشید سرد بودن شربت و گلبرگ ها باعث می شود، پس اضافه کردن آنها به قابلمه، گلبرگ ها چروک و جمع نشوند. حالا قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مربا جوش  آمد، درب قابلمه را نیمه باز گذاشته و هر از گاهی هم می زنیم، سپس اجازه می دهیم مربا به مدت ۱ ساعت روی حرارت بجوشد تا مربا به قوام مناسب برسد. حالا آب لیمو ترش و زعفران را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم مربا در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود. حالا مربا را درون یک ظرف مناسب ریخته و درب آنرا محکم می بندیم، سپس درون یخچال نگهداری می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 17 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.