طرز تهیه قیمه لاپلو

فیلم طرز تهیه قیمه لاپلو طرز تهیه قیمه لا پلو با گوشت چرخ کرده قیمه لاپلو هانی قیمه لا پلو دونفره قیمه لا پلو غذای کجاست طرز تهیه قیمه لا پلو با سویا طرز تهیه پلو قیمه رستورانی

قیمه لاپلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با رسپی های گوناگونی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه لاپلو در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لپه۱ پیمانه
پیاز۲ عدد
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
چوب دارچین۲ عدد
رب گوجه فرنگی۳ قاشق غذاخوری
برنج۴ پیمانه
آب جوشبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
گرد لیمو عمانی و عرق هلبه مقدار کافی
پودر گل محمدی و نمکبه مقدار کافی
 فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه قیمه لاپلو

مرحله اول

برای تهیه قیمه لاپلو خوشمزه در ابتدای کار لپه را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم لپه به مدت ۱ شب درون آب بماند تا خیس بخورد. حالا لپه را آبکشی کرده و درون بک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری آب درون قابلمه ریخته و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا لپه نیم پز شود. در ادامه گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم و یک قابلمه جداگانه روی حرارت ملایم گذاشته، سپس مقداری روغن به آن می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیازها را به صورت خلال نازک خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. حالا گوشت را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت کاملا سرخ شود.

مرحله چهارم

زمانی که گوشت تغییر رنگ داد، مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر گل محمدی، چوب دارچین و عرق هل به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. حالا مقداری آب جوش به قابلمه افزوده و درب آنرا می بندیم.

مرحله پنجم

توجه داشته آب بیش از حد آب به قابلمه اضافه نکنید، به اندازه ای که گوشت کاملا پخته شده و آب آن کشیده شود به قابلمه آب بیفزایید. زمانی که لپه نیم پز شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و لپه را آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. در ادامه لپه را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس به قابلمه حاوی گوشت می افزاییم. در ادامه خورش را مخلوط کرده و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا کاملا پخته و آب درون قابلمه کاملا تبخیر شود.

مرحله هشتم

۱۰ دقیقه آخر پخت مقداری گرد لیمو عمانی به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد، سپس برنج را می شوییم.

مرحله نهم

در ادامه برنج را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود، سپس برنج را کمی زنده تر آبکش کرده و مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دهم

حالا ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه تنظیم می کنیم، سپس یک لایه برنج درون قابلمه می ریزیم. در ادامه مقداری از خورش قیمه به صورت پخش و یکنواخت روی برنج ریخته و مجددا روی قیمه را با برنج می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن گذاشته و اجازه می دهیم قیمه لاپلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : جمعه 25 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.