طرز تهیه مربای انجیر

طرز تهیه مربای انجیر با شکر قهوه ای طرز تهیه مربای انجیر لیته طرز تهیه مربای انجیر با گردو طرز تهیه مربای انجیر گلابی طرز تهیه مربای انجیر با پیمانه طرز تهیه مربای انجیر زرد طرز تهیه مربای انجیر تصویری طرز تهیه مربای انجیر سیاه خانگی

مربای انجیر یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار است که همانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انجیر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم مربای انجیر
انجیر سیاه۱ کیلوگرم
شکر۷۰۰ گرم
آب۴ پیمانه
دانه هل یا گلاببه مقدار کافی
لیمو ترش تازه۱ اسلایس

طرز تهیه مربای انجیر

مرحله اول

برای تهیه مربای انجیر خوشمزه در ابتدای کار انجیرها را شسته و به صورتی که از آن طرف انجیرها بیرون بزند با خلال دندان ۲ سوراخ روی آنها ایجاد می کنیم. حالا انجیرها را درون یک قابلمه مناسب می چینیم.

مرحله دوم

حالا برای تسریع درست شدن مربا، شکر را به صورت پخش روی انجیرها می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت بالا گذاشته و آب را به همراه دانه هل و اسلایس لیمو درون قابلمه ریخته و اجازه می دهیم مربا جوش بیاید.

مرحله سوم

زمانی که مربا جوش آمد حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت بجوشد. حالا کف روی مربا را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مربای شفاف و براقی داشته باشیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان برای تست قوام شهد مربا، یک قاشق از آنرا درون نعلبکی ریخته و آنرا به مدت ۳ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس شهد را بین دو انگشت تست می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که شهد مربا بین دو انگشت کش دار بود، قوام مربا مناسب می باشد. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس اسلایس لیمو را به همراه دانه هل از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم مربا خنک شود.

مرحله ششم

زمانی که مربا انجیر کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف مورد نظرمان ریخته و درب آنرا کاملا می بندیم. در نهایت مربا را درون یخچال گذاشته و پس از گذشت ۲ ساعت به همراه نان تازه و کره سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.