طرز تهیه کیک کارپاتکا

طرز تهیه کیک کارپاتکا , دستور پخت کیک کارپاتکا

کیک کارپاتکا یکی از انواع  کیک های محبوب لهستانی است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کارپاتکا در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم کیک کارپاتکا
آب۱۰۰ گرم
کره۴۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
آرد۷۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
مواد لازم فیلینگ
شکر۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۲۵ گرم
شیر۳۰۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
کره۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک کارپاتکا

مرحله اول

برای تهیه کیک کارپاتکا خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه آب را به همراه نمک و کره درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم آب جوش بیاید، سپس کره کاملا ذوب شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس زمانی که آب جوش آمد، آرد را یکباره به قابلمه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

زمانی که خمیر درون قابلمه جمع شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم خمیر ولرم شود. زمانی که خمیر از داغی افتاد، تخم مرغ ها را دانه دانه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا کف ۳ رینگ را با کاغذ روغنی می پوشانیم و درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه خمیر را به ۳ قسمت تقسیم کرده و آنها را درون رینگ ها به صورت جداگانه قرار می دهیم، سپس روی آنها را کاملا صاف می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. حالا به سراغ درست کردن مواد فیلینگ می رویم، برای این منظور کره را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه نشاسته ذرت را به همراه شیر به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد درون قابلمه را به خوبی هم می زنیم تا درون شیر کاملا حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا مایه فیلینگ ته نگیرد و به غلظت فرنی برسد.

مرحله هشتم

زمانی که مایه فیلینگ غلیظ شد، وانیل را به قابلمه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. حالا روی مایه فیلینگ را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله نهم

حالا کره نرم شده را با همزن به خوبی هم می زنیم تا رنگ آن روشن و یکدست شود. پس از گذشت ۲۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها کاملا خنک شوند، سپس آنها را از رینگ جدا می کنیم.

مرحله دهم

زمانی که مایه فیلینگ خنک شد، آنرا در ۳ مرحله به کاسه حاوی کره اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا یک لایه از کیک درون رینگ قرار می دهیم، سپس مقداری از مایه فیلینگ روی کیک می ریزیم.

مرحله یازدهم

حالا مایه فیلینگ را با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه یک لایه کیک دیگر درون رینگ قرار می دهیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا سه لایه کیک روی هم قرار بگیرند، سپس کیک را با پودر قند تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.