طرز تهیه شیرینی عید

طرز تهیه شیرینی عید دانلود طرز تهیه شیرینی خانگی طرز تهیه شیرینی خانگی ساده طرز تهیه شیرینی فانتزی خانگی طرز تهیه شیرینی خشک مجلسی جدیدترین شیرینی عید انواع شیرینی خشک عید طرز تهیه شیرینی قالبی کوچک شیرینی عید نوروز

شیرینی عید یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که همانطور از اسم آن پیداست برای پذیرایی در عید نوروز بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی عید در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی عید
آرد ۳ صفر قنادی۳۰۰ گرم
آرد نخودچی۵۰ گرم
کره۱۲۵ گرم
روغن جامد۱۰۰ گرم
پودر قند۱۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر هل½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی عید

مرحله اول

برای تهیه شیرینی عید مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه کره و روغن جامد را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۴ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره کاملا سفید و خامه ای شود، سپس بین کار کاسه را چندین مرتبه دورگیری می کنیم تا کره به صورت یکدست هم زده شود.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه پودر هل به کاسه افزوده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس آرد نخودچی را الک کرده و در حین مخلوط کرده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد سفید را  الک کرده و قاشق قاشق به کاسه می افزاییم، سپس با دور کند در حد جمع شدن خمیر هم می زنیم. حالا خمیر را با نوک انگشت کمی ورز می دهیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید در نهایت بافت خمیر می بایست نرم و لطیف که به دست نمی چسبد باشد. حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار داده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند.

مرحله ششم

۱۰ دقیقه قبل از اتمام زمان استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و روی سطح کار می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم و روی خمیرها یک حفره ایجاد کرده، سپس درون سینی فر می چینیم و سینی را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید در صورتی که شیرینی ها را به صورت داغ جا به جا کنید، پودر می شوند.

مرحله دهم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و به دلخواه با شکلات آب شده، بریلو، پودر پسته، پودر نارگیل و گل محمدی تزیین می کنیم. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.