طرز تهیه شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی بهشتی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی بهشتی با فیلم طرز تهیه شیرینی بهشتی در مایکروفر طرز تهیه شیرینی بهشتی با کره طرز تهیه شیرینی بهشتی بدون فر طرز تهیه شیرینی بهشتی شکلاتی طرز تهیه شیرینی بهشتی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه شیرینی بهشتی رزا منتظمی

شیرینی بهشتی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بهشتی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بهشتی
پودر قند۱۷۵ گرم
روغن جامد صاف قنادی۲۰۰ گرم
آرد سفید قنادی۴۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
روغن مایع۳ قاشق سوپخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاش چایخوری
کنجد و تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بهشتی مجلسی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه روغن جامد یا روغن صاف قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه پودر قند را به کاسه حاوی روغن جامد اضافه می کنیم، سپس با کمک لیسک کمی مخلوط می کنیم تا هنگام هم زدن با همزن برقی پودر قند پخش نشود.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط روغن جامد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هم می زنیم تا حجیم، روشن و خامه ای شود. در حین کار کاسه را چندین مرتبه دور گیری می کنیم تا مواد به صورت یکدست هم زده شوند.

مرحله چهارم

زمانی که مخلوط روغن جامد به بافت مورد نیاز رسید، پودر هل را به همراه وانیل و روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم، سپس مجددا به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم آمیخته شوند. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به صورت کنترل شده به کاسه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. زمانی که خمیری نرم و چسبنده که از ماسوره به راحتی رد می شود حاصل شد، افزودن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه به یکی از قسمت ها زعفران دم کرده اضافه می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا زعفران درون خمیر شیرینی پخش شود و زعفرانی شود.

مرحله هفتم

حالا پودر کاکائو را درون الک می ریزیم و روی یکی از قسمت های باقی مانده خمیر شیرینی الک کرده، سپس خمیر را مخلوط می کنیم تا شکلاتی شود. در ادامه قسمت باقی مانده خمیر را ساده نگه می داریم.

مرحله هشتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر های شیرینی را درون قیف یکبار مصرف با سر ماسوره ستاره ای می ریزیم. در ادامه خمیر ها را با فاصله از هم درون سینی فر پایپ می کنیم.

مرحله نهم

پس از پایپ کردن خمیر، در صورتی که روی آن ها به صورت نوک تیز و قله ای در آمد با دست مرطوب روی آن ها را کمی فشار می دهیم تا صاف شوند. در ادامه برای شکیل تر شدن شیرینی، روی خمیرها مقداری کنجد و خرفه می پاشیم.

مرحله دهم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این مدت زمانی که شیرینی ها پخته شدند سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

حالا بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بمانند تا کاملا خنک شوند. توجه داشته باشید بافت این نوع شیرینی به گونه ایست که لمس آن در هنگام داغ یا گرم بودن باعث پودر شدن آن می شود.

مرحله دوازدهم

پس از گذشت این مدت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، آن ها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : شنبه 7 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.