طرز تهیه شیرینی سپه سالاری

طرز تهیه شیرینی سپه سالاری با پیمانه فیلم طرز تهیه شیرینی سپه سالاری شیرینی سپهسالاری تهران شیرینی سپهسالاری خانم جمشیدیان قیمت شیرینی سپهسالاری

شیرینی سپه سالاری یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سپه سالاری در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سپه سالاری
کره۱۸۰ گرم
آرد شیرینی۳۸۰ گرم
پودر قند۱۲۰ گرم
ماست۶۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر زنجبیل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱  قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی سپه سالاری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سپه سالاری خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه زرده های تخم مرغ را به همراه پودر زنجبیل کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا ماست را به کاسه افزوده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و تلفیق شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را با نوک انگشت کمی ورز می دهیم، سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا خمیر را درون کیسه فریزر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر گلوله هایی به وزن ۱۰ تا ۱۲ گرمی جدا کرده و گرد می کنیم. در ادامه خمیر ها را با فاصله درون سینی می چینیم و روی آنها به دلخواه طرح می زنیم.

مرحله ششم

حالا سینی را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خمیرها استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی را طبقه میانی فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی ها کمی قهوه ای شد سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه بدون لمس شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.