طرز تهیه پنینی گوشت

طرز تهیه پنینی گوشت چرخ کرده , دستور پخت پنینی گوشت و قارچ

پنینی گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساندویچی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنینی گوشت در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
کنسرو ذرت۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای½ فلفل دلمه ای کوچک
قارچ۲۰۰ گرم
نان برگر۳ عدد
سس کچاپبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و قرمزبه مقدار کافی
آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی
پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه پنینی گوشت

مرحله اول

برای تهیه پنینی گوشت خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به همراه فلفل دلمه ای به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس قارچ را به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع به تابه افزوده و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز سرخ شود.

مرحله سوم

در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد، سپس مقداری پاپریکا، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله چهارم

زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، قارچ های خرد شده را به تابه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب نیندازد، سپس اجازه می دهیم گوشت و قارچ کاملا پخته و سرخ شوند. حالا ذرت و فلفل دلمه ای را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مقداری آویشن به تابه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه نان های برگر را به صورت ورقه ای از وسط دو قسمت می کنیم، سپس خمیرهای اضافی نان را جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله دو طرف نان برگر مقداری سس کچاب ریخته و کاملا پخش می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی درون نان برگر می ریزیم. حالا روی مواد میانی را با مقداری پنیز پیتزا می پوشانیم و دو لایه نان را به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

حالا دستگاه ساندویچ ساز را روشن کرده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس ساندویچ را درون دستگاه گذاشته و درب آنرا می بندیم تا ساندویچ به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به خوبی گریل شود. پس از گذشت این زمان ساندویچ را از دستگاه خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورت نبود دستگاه ساندویچ ساز، یک تابه گریل روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس ساندویچ ها را درون تابه گذاشته و یک جسم سنگین روی آنها قرار می دهیم تا یک سمت شان به مدت ۳ دقیقه گریل شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان ساندویچ ها را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آنها کاملا گریل شود. در نهایت ساندویچ ها را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.