طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی نی نی سایت طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی طرز تهیه شوید پلو کته با تن ماهی طرز تهیه پلو با تن ماهی طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی طرز تهیه پلو شوید بندری با تن ماهی

شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانی ها است که با روش ساده ای درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
کنسرو تن ماهی۲ عدد
برنج۴ پیمانه
شوید خشککاسه ماست خوری
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
کرهبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز، پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیلبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو با تن ماهی خوشمزه در ابتدای کار تن ماهی ها را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم کنسروها به مدت ۲۰ دقیقه درون آب بجوشند.

مرحله دوم

حالا پیازها را به صورت ریز رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده، سپس پیاز رنده شده را به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک شود.

مرحله سوم

زمانی که پیاز شیشه ای شد، مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز طلایی و کمی سرخ شود. در ادامه سیرها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا سیر و پیاز را مجددا کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه تن ماهی را به تابه اضافه کرده اضافه کرده، سپس مقداری فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر لیمو عمانی و پودر زنجبیل به تابه می‌افزاییم.

مرحله پنجم

حالا تن ماهی را کمی تفت داده و تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک قابلمه را تا نمیه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید سپس برنج را شسته و به قابلمه اضافه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف برنج نرم و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

در ادامه برنج را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس بخشی از برنج را جدا کرده و مقداری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم. حالا برنج را مخلوط می کنیم تا زعفرانی شود.

مرحله هشتم

در این مرحله مابقی برنج را با شوید خشک مخلوط کرده، سپس مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا برنج زعفرانی را به قابلمه اضافه کرده و با کفگیر به خوبی فشرده و منسجم می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه مقداری از شوید پلو روی برنج زعفرانی ریخته و کاملا صاف و یکدست می کنیم، سپس مقداری از مخلوط تن ماهی به صورت پخش روی برنج ریخته و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری کره به صورت مکعبی خرد کرده و روی برنج قرار می دهیم، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی شعله پخش کن می گذاریم. حالا درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم شوید پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را درون ظرف مورد نظر را برمی گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 5 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.