طرز تهیه آش ماش

طرز تهیه آش ماش شیرازی طرز تهیه آش ماش برای سرماخوردگی طرز تهیه آش ماش کرمان طرز تهیه آش ماش یزدی طرز تهیه آش ماش با گوشت چرخ کرده طرز تهیه آش ماش بدون گوشت طرز تهیه آش ماش گلستان طرز تهیه آش ماش شمالی

آش ماش یکی از انواع آش های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش ماش در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماش۱ پیمانه
برنج½ پیماننه
جو پرک½ پیمانه
سبزی آش۱٫۵ پیمانه
عصاره گوشت بره۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و نعنابه مقدار کافی

طرز تهیه آش ماش

مرحله اول

برای تهیه آش ماش خوشمزه در ابتدای کار برنج را درون یک کاسه حاوی آب ولرم می ریزیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. پس از گذشت این زمان پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم، سپس پیاز را به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود. زمانی که پیاز سبک شد مقداری زردچوبه به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مقداری فلفل سیاه به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کرده، سپس حدود یک دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها و رب گوجه فرنگی از بین برود. حالا ماش را شسته به همراه آب جوش به قابلمه می‌ افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم ماش به مدت ۲۰ دقیقه بپزد تا نیم پز شود. پس از گذشت این زمان برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم آش ماش به خوبی پخته و کاملا جا بیفتد. در ادامه سبزی آش (اسفناج، تره، گشنیز و جعفری) را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله ششم

حالا سبزی آش را روی سطح کار می گذاریم و به صورت ریز خرد کرده و ۱۵ دقیقه آخر پخت به قابلمه اضافه می کنیم، سپس بدون بستن درب قابلمه اجازه می دهیم آش بجوشد عطر و طعم سبزی ها درون آش پخش شود.

مرحله هفتم

در ادامه نمک آش را اندازه کرده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید این نوع آش سیر داغ ندارد. حالا آش را درون ظرف مورد نظرمان ریخته و با پیاز داغ و نعنا داغ تزیین می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.