طرز تهیه آش اسفناج

طرز تهیه آش آلو اسفناج طرز تهیه آش اسفناج برای سرماخوردگی طرز تهیه آش اسفناج با ماست طرز تهیه آش اسفناج با عدس طرز تهیه آش جو با اسفناج طرز تهیه آش اسفناج تبریزی طرز تهیه آش اسفناج با بلغور آش اسفناج با رشته

آش اسفناج یکی از انواع آش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش اسفناج در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۴۰۰ گرم
برنج نیم دانه½ پیمانه
عدس½ پیمانه
لوبیا سفید½ پیمانه
پیاز۳ عدد
سیر۱۰ حبه
نعنا خشک۳ قاشق غذاخوری
کشک۶ قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبههر کدام ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه آش اسفناج

مرحله اول

برای تهیه آش اسفناج خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سفید را می شوییم و درون یک کاسه حاوی آب سرد ریخته، سپس اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۶ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخش گرفته شود.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ لوبیا بهتر گرفته شود، در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم. در ادامه برنج نیم دانه را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب ریخته و اجازه می دهیم برنج به مدت ۲ ساعت خیس بخورد.

مرحله سوم

پس از خیس خوردن لوبیا و برنج، لوبیا سفید را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم لوبیا سفید به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند.

مرحله چهارم

حالا عدس را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم عدس به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. پس از پخت لوبیا و عدس آنها را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج نیم دانه را آبکش کرده و درون یک قابلمه مناسب پخت آش می ریزیم. در ادامه به اندازه کافی آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم تا برنج کاملا پخته شود.

مرحله ششم

زمانی که برنج پخت، عدس را به همراه لوبیا سفید به قابلمه می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه اسفناج را می شوییم و پس از ریز خرد کردن به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

در این فاصله پیاز و سیر را به صورت خلالی خرد کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم. در ادامه مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده، سپس پیاز را می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله هشتم

حالا سیر را به یک طرف تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا سیر و پیاز سرخ و طلایی شوند. حالا نعنا را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر نعنا آزاد شود.

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه مخلوط پیاز داغ را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و کشک را به آن می افزاییم. پس از افزودن کشک، اجازه می دهیم آش به مدت ۱ ساعت روی حرارت جوش بخورد تا جا بیفتد.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و آش را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت آش اسفناج را به همراه کشک، پیاز داغ و نعنا داغ تزیین کرده، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.