طرز تهیه ژله فالوده

طرز تهیه ژله فالوده

ژله فالوده یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله فالوده در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم ژله فالوده
ژله بلوبری۲ بسته
ژله آلوورا۲ بسته
رشته فالوده۵۰۰ گرم
رنگ خوراکی آبی۲  قطره

طرز تهیه ژله فالوده

مرحله اول

برای تهیه ژله فالوده خوشمزه در ابتدای کار ژله های بلوبری و آلوورا را درون ۴ کاسه جداگانه می ریزیم، سپس به هر کاسه یک لیوان آب جوش می افزاییم. حالا زله ها را به خوبی هم می زنیم تا ذرات ژله حل شوند.

مرحله دوم

زمانی که ذرات ژله حل شدند، به هر کاسه نصف لیوان آب سرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه رنگ خوراکی آبی را با مقداری آب جوش مخلوط کرده، سپس به ۲ کاسه ژله بلوبری و یکی از کاسه های ژله آلوورا می‌افزاییم.

مرحله سوم

حالا ژله ها را مخلوط کرده تا سه رنگ آبی مختلف داشته باشیم. در ادامه قالب مورد نظرمان را انتخاب می کنیم، سپس ژله آلوورا درون قالب ریخته و رشته های فالوده را به صورت پخش روی ژله آلوورا می ریزیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید رشته های فالوده بدون طعم و ساده باشند. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به همین ترتیب لایه ها را از آبی کمرنگ به آبی پررنگ ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند و پس از هر لایه اجازه می دهیم ژله به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال نیم بند شود. پس از اتمام لایه ها قالب را به مدت ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم ژله کاملا ببندد. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و اطراف ژله را با لبه های چاقو از قالب جدا می کنیم، سپس ژله را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش دسر
آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.