طرز تهیه کوفته شکم پر

طرز تهیه کوفته شکم پر , دستور پخت کوفته شکم پر ترکیه ای

کوفته شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با روش های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته شکم پر در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر کوفته
بلغور ریز۱ کیلوگرم
آب گرم۴ لیوان
آرد۱ فنجان
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
ایرمیک۱ فنجان
نمک۲٫۵ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پاپریکا۱٫۵ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی کوفته
گوشت چرخ کرده۱ کیلوگرم
پیاز۱ کیلوگرم
کره۱۰۰ گرم
رب فلفل½ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوفته شکم پر

مرحله اول

برای تهیه کوفته شکم پر خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم، سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و یک تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز رنده شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله سوم

زمانی که پیاز سرخ شد، نمک را به همراه رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه، پاپریکا و رب فلفل به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی و ادویه ها گرفته شود. حالا گوشت چرخ کرده را به تابه می‌افزاییم.

مرحله چهارم

حالا تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم دمای مواد میانی با دمای محیط یکی شود، سپس آنرا به مدت یک شب درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان به سراغ درست کردن خمیر کوفته می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور بلغور ریز را به همراه ایرمیک و آب گرم درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان آرد را به همراه رب گوجه فرنگی به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

حالا نمک را به همراه فلفل سیاه و پاپریکا به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا خمیر را درون دستگاه خمیر زن ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

مقداری از خمیر برداشته و در دست گرد می کنیم، سپس مقداری از مواد میانی وسط خمیر ریخته و خمیر را جمع می کنیم. حالا دو طرف خمیر را به صورت نوک تیز فرم داده و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در ادامه به اندازه ای که کوفته ها درون آن غوطه ور بمانند به قابلمه روغن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. حالا کوفته را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم به خوبی سرخ و طلایی شوند.

مرحله نهم

زمانی که کوفته های شکم پر سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری می گذاریم تا روغن اضافی شان کاملا کشیده شود. درنهایت کوفته های شکم پر را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.