طرز تهیه بورک لاهماجون

طرز تهیه بورک لاهماجون , دستور پخت بورک لاهماجون

بورک لاهماجون یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه مخصوص ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بورک لاهماجون در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم بورک لاهماجون
خمیر یوفکا۵ عدد
مواد لازم میانی بورک
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۱ حبه
روغن مایع½ فنجان
رب گوجه فرنگی½ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، زیره و نمکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
جعفری تازهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
شیر۱ فنجان
روغن مایع½ فنجان
سفیده تخم مرغ۱ عدد
نمک½ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد

طرز تهیه بورک لاهماجون

مرحله اول

برای تهیه بورک لاهماجون خوشمزه در ابتدای کار مواد میانی را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت چرخ کرده را به همراه رب گوجه فرنگی، روغن مایع، فلفل سیاه، زیره، نمک و مقداری جعفری تازه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز و فلفل سبز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس گوجه فرنگی ها را به همراه سیر با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز، فلفل سبز، سیر و پوره گوجه فرنگی را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این مرحله روی مواد میانی را با سلفون می پوشانیم، سپس درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند. حالا به سراغ درست کردن سس می رویم برای این منظور شیر را به همراه روغن مایع، سفیده تخم مرغ و نمک مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا خمیر یوفکا را با استفاده از قیچی به شکل مثلث برش می زنیم، سپس مقداری از سس با کمک برس روی خمیر می مالیم. در ادامه انتهای مثلث یک سیخ چوبی گذاشته و به صورتی که مقداری از نوک خمیر باقی بماند رول می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله دو طرف خمیر را به سمت هم جمع کرده سپس سیخ چوبی را از خمیر خارج می کنیم. حالا به آرامی دو طرف خمیر را به هم متصل کرده و قسمت باقیمانده آنرا به سمت داخل جمع می کنیم تا از باز شدن خمیر جلوگیری کند.

مرحله ششم

در ادامه همه خمیر یوفکاها را به همین شکل درست کرده، سپس فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد گوشتی وسط خمیرها ریخته و کاملا پر می کنیم، سپس اطراف خمیر را با زرده تخم مرغ رومال کرده و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا بورک ها به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه پخته و طلایی شوند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده، سپس بورک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت بورک ها را با مقداری جعفری خرد شده و اسلایس های لیمو ترش تازه تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : شنبه 19 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.