طرز تهیه آش آبغوره

طرز تهیه آش آبغوره تبریز طرز تهیه آش آبغوره با لپه طرز تهیه آش آبغوره رژیمی طرز تهیه ی آش آبغوره شیرازی طرز تهیه آش آبغوره در طب سنتی طرز تهیه آش آبغوره برای کبد چرب طرز تهیه آش آبغوره و زنجبیل طرز تهیه آش آبغوره یزدی

آش آبغوره یکی از انواع آش های خوشمزه و محلی کشورمان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش آبغوره در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج نیم دانه½ لیوان
لوبیا چشم بلبلی½ لیوان
سبزی آش۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی۳۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آبغوره½ لیوان
پیاز۲ عدد
عصاره قلم گاوبه مقدار کافی
نعنا داغبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه آش آبغوره

مرحله اول

برای تهیه آش آبغوره خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم. حالا اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱ شب درون آب بماند تا به خوبی خیس بخورد و نفخ آن گرفته شود.

مرحله دوم

برای اینکه نفخ لوبیا به طور کامل از بین برود در طی این مدت آب درون کاسه را ۳ مرتبه عوض می کنیم. حالا سبزی آش (تره، جعفری و کمی گشنیز) را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله سوم

در ادامه لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا سبزی آش را به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقدار ی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ ای شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به همراه رب گوجه فرنگی به تو قابلمه اضافه کرده و به تفت می دهیم تا بوی خامی آنها گرفته شود.

مرحله ششم

در ادامه برنج را شسته و به همراه پوره گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم، سپس سه برابر مقدار برنج به قابلمه آب اضافه کرده و اجازه می دهیم برنج کاملا پخته شود. زمانی که لوبیا پخته شد، آنرا درون آبکش می ریزیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه برنج کاملا پخته و نرم شد، سبزی آش را به همراه لوبیا چشم بلبلی به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس عصاره قلم گاو را به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم آش به مدت ۱ ساعت بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان نمک آش را اندازه کرده و نعنا داغ را به قابلمه می‌ افزاییم. در ادامه ۱۵ دقیقه آخر پخت آبغوره را اضافه کرده و اجازه می دهیم آش بجوشد تا جا بیفتد، سپس قابلمه از روی حرارت بر می داریم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.