طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ و هویج طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ با برنج کته طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ نی نی سایت طرز تهیه شوید لوبیا پلو با مرغ فیلم طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

لوبیا پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
لوبیا سبز۲۰۰ گرم
برنج۴ پیمانه
پیاز۱ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و پودر دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه لوبیا پلو با مرغ خوشمزه در ابتدای کار لوبیا سبز را شسته و به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبزهای خرد شده را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم لوبیا سبز درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. زمانی که لوبیا سبز پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و لوبیا سبز را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود.

مرحله سوم

حالا گوجه فرنگی ها را شسته و پوست شان را جدا کرده، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا گوجه فرنگی ها پوره شوند. در ادامه پیاز را به صورت ریز رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ پیدا کند. حالا نصف لیوان آب به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم سینه های مرغ به مدت ۴۰ دقیقه کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان رب گوجه فرنگی را به همراه زعفران دم کرده به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله هفتم

حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس لوبیا سبز را می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم مواد میانی روی حرارت بماند تا آب اضافی اش کاملا تبخیر شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک قابلمه حاوی آب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد، برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این زمان یک دانه برنج را بین دو انگشت له می کنیم، در صورتی که اطراف آن نرم و مغز آن گیر داشت پخت برنج کافی می باشد.

مرحله دهم

در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم، سپس مقداری روغن مایع به قابلمه می افزاییم. حالا ته دیگ دلخواهمان را درون قابلمه فیکس کرده و یک لایه برنج درون آن روی ته دیگ می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله مقداری از مواد میانی به صورت یکنواخت روی برنج ریخته، سپس مقداری پودر دارچین به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در نهایت لایه ها را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله دوازدهم

حالا روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن می گذاریم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم لوبیا پلو به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا دم بکشد. در نهایت پلو را به همراه ماست سرو می کنیم. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
دسته بندی: آموزش آشپزی
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 24 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.