طرز تهیه اسلایس خرمایی

طرز تهیه اسلایس خرمایی , دستور پخت اسلایس خرمایی

اسلایس خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسلایس خرمایی در ادامه با سایت پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم اسلایس خرمایی
پودر بیسکوییت پتی بور۲ لیوان
کره۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
شیر عسلیبه مقدار کافی
خرمابه مقدار کافی
مغز گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه اسلایس خرمایی

مرحله اول

برای تهیه اسلایس خرمایی خوشمزه در ابتدای کره را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس پودر بیسکویت را به قابلمه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مواد را مخلوط می کنیم تا به شکل خمیر درآید، سپس خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا نرم شود. در ادامه قابلمه را بلافاصله از روی حرارت برداشته و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله سوم

در ادامه مخلوط پودر بیسکویت را درون سینی فر ریخته و به ضخامت نیم سانتی متر درون سینی پهن می کنیم. حالا سینی را درون یخچال گذاشته تا لایه اول اسلایس سفت شود، سپس هسته خرماها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

زمانی که لایه اول اسلایس سفت شد، سینی را از یخچال خارج کرده و خرما را روی لایه اول پهن می کنیم. در ادامه مقداری گردو خرد شده به همراه شیر عسلی روی خرماها ریخته و گریل را روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا سینی را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم شیر عسلی کمی برشته شود، سپس از فر خارج می کنیم و مقداری پودر پسته به همراه پودر نارگیل به صورت پخش روی آن می پاشیم. در ادامه اسلایس خرما را درون یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم اسلایس خرمایی به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. در صورت کمبود وقت می توانید اسلایس خرمایی را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر بگذارید تا سفت شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده تا کمی در دمای محیط بماند و نرم شود، سپس با یک چاقو به اسلایس های دلخواه برش می زنیم. در نهایت این نوع شیرینی درون ظرف دربسته درون یخچال ماندگاری طولانی دارد. نوش جان.

لطفا امتیاز دهید
آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 31 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام پانا مگ و لینک مستقیم بلا مانع است.